سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخذ جواز تاسیس

جواز تاسیس

جواز یا پروانه تاسیس نوعی مجوز است که شخص دارنده را قادر می سازد در یکی از شهرک های صنعتی یا مناطق و نواحی مجاز، اقدام به تولیدات محصول و یا مونتاژ نماید. بدیهی است محصول تولیدی باید منطبق با جواز باشد. این مجوز هم برای اشخاص حقیقی و هم حقوقی (شرکت یا کارخانه) صادر می شود. دارندگان جواز تاسیس حقوقی مشمول دریافت وام و تسهیلات بالای یک میلیارد تومان خواهند شد.

چه مواردی متقاضیان را ترغیب به اخذ جواز تاسیس می کند؟

متقاضیان دریافت جواز تاسیس با استفاده از طرح توجیهی می توانند فعالان اقتصادی را تشویق نمایند تا در طرح مورد نظر آنها سرمایه گذاری کنند تا طرحشان زودتر به بازدهی برسد.

معافیت مالیاتی و بخشودگی جرایم بانکی نیز از مزایای قابل توجه افراد مختلف می باشد. دارندگان جواز تاسیس همچنین مشمول دریافت زمین در شهرک های صنعتی مجاز با شرایط مناسب و نرخ های دولتی خواهند بود.

نکته دیگر اینکه اشخاصی که قصد ثبت کردن برند فارسی را دارند باید حتما جواز تاسیس داشته باشند.

اخذ جواز تاسیس

نکاتی در مورد جواز تاسیس

موضوعاتی که در متقاضیان برای آن اقدام به اخذ جواز تاسیس می کنند از نقطه نظر اولویت به دو گروه الف و ب تقسیم می شوند که گروه الف دارای اولویت بالاتری است. این تقسیم بندی و میزان اولویت در هر استان بسته به شرایط اقلیمی ممکن است متفاوت باشد. موضوعات گروه الف به دلیل اینکه جزو گزینه های اصلی سرمایه گذاری هستند، هنگام دریافت تسهیلات در اولویت هستند ولی موضوعات گروه ب فقط در شرایطی که تا حد زیادی پیشرفت کرده باشند (بالای 60 درصد) و مشخصا بعد از گروه الف مشمول دریافت وام می شوند .

جهت دریافت جواز تاسیس باید به سایت بهین یاب مراجعه شود. از آن جهت که در نشانی الکترونیکی مذکور برای هر شخص با کد ملی مشخص تنها یک بار نام کاربری و رمز عبور صادر می شود، هر شخص تنها یک بار می تواند ثبت نام کند.

با توجه به اینکه کالاها و خدمات موجود در سایت بهین یات جهت اخذ جوازتاسیس، کد ایسیک دارند. هنگام انتخاب کالاها و خدمات باید به کد آیسیک کالاها توجه کنید که حتما در یک راستا باشند.

در انتها خوانندگان این مقاله باید بدانند که جواز تاسیس فقط مجوزی برای تاسیس واحد صنعتی است. برای شروع بهره برداری از خط تولید واحد صنعتی باید برای اخذ پروانه بهره برداری اقدام کنید.