سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروانه بهره برداری

 

پروانه بهره برداری

پروانه بهره برداری سندی رسمی برای مشخص کردن زمان بهره برداری از خط تولید واحد های صنعتی و تولیدی است. برای اخذ این مجوز واحد های صنعتی باید اقدامات اولیه نصب و راه اندازی خط تولید و ماشین آلات مورد نیاز را انجام داده باشند. انجام مرحله تولید آزمایشی نیز حایز اهمیت می باشد.

مرجع صادرکننده پروانه بهره برداری وزارت صنایع و معادن می باشد. و دارنده پروانه مشمول تمامی امتیازاتی که وزارتخانه مذکور برای واحدهای تولیدی فعال درنظر گرفته خواهد شد.

دارندگان پروانه بهره برداری محصولات بهداشتی و آرایشی و غذایی و دارویی قادر خواهند بود از وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی پروانه ساخت بگیرند.

اخذ پروانه بهره برداری

امتیازات دارندگان پروانه بهره برداری چیست؟

دارندگان پروانه مواد اولیه پلاستیکی و همچنین مواد شیمیایی مورد نیاز خود را از پالایشگاه ها با نرخ دولتی فراهم می کنند.

اخذ پروانه بهره برداری باعث ایجاد اعتبار برای واحد تولیدی می باشد. و دارنده را مجاز به شرکت در مناقصات خصوصی ودولتی تحت عنوان تولید کننده کالا می کند.

نکاتی در خصوص پروانه بهره برداری

در صورتی که واحد صنعتی بخواهد با رعایت قوانین مربوطه برای افزایش ظرفیت خود اقدام نماید، پروانه بهره برداری جدیدی باید جایگزین پروانه قبلی شود.

در حوزه 50 کیلومتری شهر اصفهان و 120 کیلومتری شهر تهران مجوز اخذ پروانه بهره برداری صادر نمی شود. مگر در مواردی همچون صنایعی که قبل از تاریخ اعلام قانون فوق در داخل حوزه مذکور احداث شده و اکنون آماده بهره برداری می باشد.

اگر واحد صنعتی فاقد امکاناتی برای تولید باشد و فعالیتی نداشته باشد، پروانه بهره برداری ابطال می شود. ضمنا دارنده پروانه نیز می تواند طی درخواستی کتبی ابطال آن را درخواست نماید.

انتقال پروانه بهره برداری نیز در صورت اخذ موافقت های اولیه جهت انتقال به مکان مجاز جدید و دیگر ضوابط مورد توجه ارگان ها و سازمان محیط زیست امکان پذیر می باشد.

سرمایه گذاران برای اخذ تصمیمات نهایی در مورد طرح های صاحبان ایده از مطالعه امکان سنجی یا طرح توجیهی استفاده می کنند. تا در نهایت با ارزیابی و بررسی امکانات اقتصادی و شرایط بازار تصمیم درست و اجرایی را اخذ نمایند.